خرید(پرسشنامه ارزیابی ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب)

پرسشنامه ارزیابی ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب|خرید|جی دی|42075735|اضافه بار اطلاعاتی وب,پرسشنامه اضافه بار اطلاعاتی,پرسشنامه اضافه بار اطلاعاتی وب,پرسشنامه سربار اطلاعات وب,پرسشنامه بررسی نظرات متخصصین كتابداری و اطلاع رسانی در مورد اضافه بار اطلاعاتی در وب,پرسشنامه بررسی نظرات متخصصین کامپیوتر و فناوری اطلاعات در مورد اضافه بار اطلاعاتی در وب
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع پرسشنامه ارزیابی ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب می باشد.

هدف از این می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات18حجم0/45 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعاتارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب چكیده دنیای اینترنت سهم عمده ای از جنبههای مختلف فعالیتهای علمیبشر را به خود اختصاص داده است. اطلاعات در اینترنت در هزاران سایت و به شكلهای مختلف ذخیره میشود و باعث به وجود آمدن سر ریز اطلاعات یا اضافه بار اطلاعاتی میشود به طوریکه دسترسی به اطلاعات مطلوب را با چالشهایی روبه رو میسازد. امروزه مشکل حجم زیاد اطلاعات به صورت وسیعی شناخته شده است. زندگی در جامعه اطلاعاتی سبب شده است افراد توسط اطلاعاتی که حتی در جستجوی آنها نیستیند بمباران شوند. همه ما توسط افزایش شمار منابع اطلاعاتی احاطه شدهایم. موفقیتها و پیشرفتهای علمیدر گرو یافتن اطلاعات معتبر و صحیح در زمان مورد نیاز که هدف اصلی هر پژوهشگر و جستجوگر در اینترنت است، میباشد. مطمئناً کتابداران و متخصصان اطلاع رسانی که سازماندهی اطلاعات از مهمترین وظایف آنها محسوب میشود از افراد مهمی هستندکه به ساماندهی حجم وسیع اطلاعات بویژه در محیط وب میپردازند که در این بین تعدیل و کنترل اضافه بار اطلاعاتی از وظایف مهم آنها محسوب میشود. آگاهی از نظرات و دیدگاههای این افراد در مورد مفهوم اضافه بار اطلاعاتی در وب ، عوامل موثر در ایجاد آن ، اثرات و پیامدهای آن، رفع و برطرف سازی ،کنترل و تعدیل اضافه بار اطلاعاتی وب منجر به برداشته شدن گامهای مهمی مانند برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح که این نیز به نوبه خود سبب پیشرفت در زمینه طراحی بسیاری از پایگاههای اطلاعاتی، وب سایتها مانند وب سایتهای دانشگاهها و سازمانهاو... ،دسترسی به اطلاعات مطلوب در زمان مطلوب ، بالا رفتن کیفیت تصمیم کاربران، کاهش هزینه های کاربران و مصرف کنندگان اطلاعات، جلوگیری از دوباره کاریها و... خواهد شد. ابزار گردآوری اطلاعات:

به منظور گردآوری اطلاعات مورد نیاز این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است.که پس از مطالعه مباحث مربوط به اضافه بار اطلاعاتی و بازیابی اطلاعات پرسشنامه اولیه تدوین شد. سپس با مشورت با اساتید و صاحبنظران تغییراتی در آن اعمال شد. پرسشنامه با نرمافزار گوگل داكیومنت[1] طراحی و نهایتاً در دو گروه "پرسشنامه بررسی نظرات متخصصین كتابداری و اطلاع رسانی در مورد اضافه بار اطلاعاتی در وب" و "پرسشنامه بررسی نظرات متخصصین کامپیوتر و فناوری اطلاعات در مورد اضافه بار اطلاعاتی در وب" به صورت الکترونیکی بر روی وب قرار گرفت.

3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات

"روایی هر وسیله اندازهگیری به میزان صحت و چگونگی ارائه دادههای سنجش شده مربوط میشود. روایی مشخصهای است كه آنچه را عملاً مورد سنجش قرار گرفته است به آن مورد كه قصد سنجش آن هست، ربط میدهد" (پائو; 1379). اعتبار محتوا معمولا برای بررسی اجزای تشكیلدهنده یك ابزار اندازه گیری به كار میرود. اگر سؤالهای ابزار معرف ویژگیها و مهارتهای ویژهای باشد که محقق قصد اندازه گیری آن را داشته باشد، ابزار دارای اعتبار محتوا است. اعتبار محتوای ابزار معمولاً توسط افرادی متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین میشود. بنابراین، در تنظیم پرسشنامه برای تصحیح مشکلات و پیچیدگیهای آن از نظر 5 تن از اساتید رشته کتابداری استفاده شد.

"پایایی مشخصهای است كه درجه ثبات یا یكدستی دادههای گردآوری شده توسط ابزار مورد استفاده را در طول زمان نشان میدهد" (پائو; 1379). پایایی ابزار که از آن به اعتبار، دقت و اعتماد پذیری نیز تعبیر میشود عبارت است از اینکه اگر یک وسیله اندازه گیری که برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مکان دیگر مورد استفاده قرار گیرد، نتایج مشابهی از آن حاصل شود. به عبارت دیگر ابزار پایا یا معتبر ابزاری است که از خاصیت تکرار پذیری و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد.

جهت سنجش پایایی پرسشنامههای این تحقیق از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که میزان آن که بر اساس نرمافزار spss17 صورت گرفت و برای پرسشنامه این تحقیق 908/0 بدست آمده است.


[1] Google document






"

مطالب دیگر:
🔥پاورپوینت برنامه درسي ملي🔥پاورپوینت هدفهای آموزشی🔥رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی🔥مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی🔥پروپوزال رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی🔥پرسشنامه رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی🔥بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی🔥مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی🔥پروپوزال بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی🔥پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی🔥ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان🔥مبانی نظری ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان🔥پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان🔥پرسشنامه ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان🔥پاورپوینت دیدگاه اجتماعی🔥پاورپوینت نظریه های برنامه ریزی درسی(دیدگاه اجتماعی )🔥پاورپوینت پرورش عقل و پرورش عقلانی انسان🔥پاورپوینت تعلیم و تربیت در اسلام🔥پاورپوینت تعلیم و تربیت در اسلام (مسأله عادت)🔥پاورپوینت تفکر انتقادی و خلاقيت🔥پاورپوینت فعل اخلاقی ( ويژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام )🔥مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده 56 صفحه🔥مبانی نظری و پیشینه تحقیق نیات رفتاری 54 صفحه🔥مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات موبایلی 64 صفحه🔥سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP