خرید(ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی مفاهیم و دیدگاههای ارزیابی عملکرد سازمانی)

ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی مفاهیم و دیدگاههای ارزیابی عملکرد سازمانی|خرید|جی دی|40277313|ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی مفاهیم و دیدگاههای ارزیابی عملکرد سازمانی
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی مفاهیم و دیدگاههای ارزیابی عملکرد سازمانی می باشد.

توضیحات:

ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی مفاهیم ودیدگاههای ارزیابی عملکردسازمانی36صفحه قالب ورد قابل ویرایش

ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی مفاهیم ودیدگاههای ارزیابی عملکردسازمانی

36صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

بخش دوم: عملکرد سازمانی

2-2-1) تشریح مفهوم عملكرد:

در ضرورت وتشریح مفهوم عملكرد هولتون و بیتز[1] (1995) خاطر نشان ساخته اند که مفهوم عملکرد دارای ساختار چند بعدی است که ارزیابی آن، بسته به انواع عوامل، متفاوت است. آنها همچنین به اهمیت این موضوع که هدف ارزیابی، نتایج عملکرد است یا رفتار اشاره می نمایند. در مورد این که عملکرد چیست، نگرش های متفاوتی وجود دارد. می توان عملکرد را فقط سابقه نتایج حاصله تلقی کرد. از نظر فردی، عملکرد، معادل سابقه موفقیت های یک فرد است. تعاریف متفاوتی از عملكرد شده است كه عبارتند از:

-کین [2](1996) معتقد است عملکرد، چیزی است که فرد به جا می گذارد و جدای از هدف است.

- برنادین[3] و همکارانش(1995) معتقدند که عملکرد باید به عنوان نتایج کار تعریف شود، چون نتایج قوی ترین رابطه را با اهداف استراتژیک سازمان، رضایت مشتری و نقش های اقتصادی، دارد.

- فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد عملکرد را معادل انجام، اجرا، تکمیل، انجام کار سفارش یا تعهد شده می‎داند.

-کمپ بل[4] معتقد است که عملکرد، رفتار است و باید از نتایج متمایز شود، زیرا عوامل سیستمی می توانند نتایج را منحرف کنند.

در صورتی که عملکرد به گونه ای تعریف شود که هم رفتار و هم نتایج را در بر گیرد، دیدگاه جامع تری حاصل می گردد.

تعریف بروم براچ [5] (1988) این ویژگی را دارد:

عملکرد هم به معنای رفتارها و هم به معنای نتایج است. رفتارها از فرد اجرا کننده ناشی می شوند و عملکرد را از یک مفهوم انتزاعی به عمل تبدیل می کنند. رفتارها فقط ابزارهایی برای نتایج نیستند، بلکه به نوبه ی خود نتیجه به حساب می آیند.این تعریف از عملکرد، منجر به این نتیجه گیری می شود که هنگام مدیریت عملکرد گروه ها و افراد، هم ورودی ها ( رفتار ) و هم خروجی ها ( نتایج ) باید در نظر گرفته شوند. هارتل این مدل را مدل ترکیبی مدیریت عملکرد می نامد. این مدل سطوح توانایی یا شایستگی و موفقیت ها را همانند هدف گذاری و بازبینی اهداف، پوشش می دهد (آرمسترانگ، 1385).

2-2-2) تعریف عملکرد سازمانی[6]

عملکرد در لغت یعنی حالت یا کیفیت کارکرد . بنابراین، عملکرد سازمانی یک سازه ی کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد(رهنورد، 1387).سازمانها برای حفظ حیات خود، و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به بهبود مستمر عملکرد نیاز دارند (بزاز جزایری، 1387) . عملکرد به چگونگی انجام وظایف، فعالیتها و نتایج حاصله از آنها اطلاق میشود. (عالم تبریز و همکاران، 1388). عملکرد سازمانی از دهه‎های گذشته مورد علاقه هم محققین دانشگاهی وهم مدیران بخش های اجرایی بوده است چرا که نتیجه نهایی استفاده از منابع ملموس وناملموس درسازمان ها است هر چند که منابع ناملموس برای سازمان ها اهمیت بیشتری دارد ( etal. 2013 & Al-Dhaafri). به اعتقاد شرمرهورن و همکارانش[7] (2002) عملکرد به کیفیت و مقدار موفقیتهای کار فردی یا گروهی اشاره دارد Ho 2008)). آرمسترانگ[8] (2006) عملکرد را یک استراتژی می داند که مبتنی بر تجزیه و تحلیل عوامل اساسی موفقیت و سطوح عملکرد حاصله بر پایه آن عوامل است (بزاز جزایری، 1387). معروف ترین تعریف عملکرد توسط نیلی[9] و همکاران(2003) ارایه شده است: « فرایند تبیین کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته» (رهنورد، 1387). مطابق این تعریف، عملکرد به دو جزء تقسیم شود: 1) کارایی که توصیف کننده ی چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید خدمات یا محصولات است، یعنی رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب دروندادها برای تولید بروندادهای معین؛ و 2) اثربخشی که توصیف کننده ی درجه ی نیل به اهداف سازمانی است. این اهداف معمولاً در قالب مناسبت[10] (درجه ی انطباق بروندادها با نیازهای مشتریان )، در دسترس بودن[11] (جنبه هایی نظیر فراوانی، ارائه در میان گروه های اولویت دار، و فاصله‎ی فیزیکی)، و کیفیت (درجه ی تحقق استانداردهای مورد نیاز ) تبیین می شوند. مولین[12](2002) در تعریف خود از سنجش عملکرد بر چگونگی مدیریت و ارزش آفرینی به شرح زیرتأکید دارد: «ارزشیابی چگونگی مدیریت سازمان ها و ارزش آفرینی آن ها برای مشتریان و دیگر ذینفعان» Moullin 2002)). همان طور که پرت[13] (2005) تأکید می کند، تعریف مولین از غنای بیشتری برخوردار است. زیرا واژه ی ارزشیابی هم کیفیت وهم کمیت را پوشش می دهد. در ضمن همان طور که خود نیلی (2005) نیز اشاره می کند، ارزش آفرینی برای ذینفعان درموفقیت سازمانی نقش کلیدی دارد. بی شک، مدیران نیاز دارند بدانند ذینفعان کلیدی سازمان آن ها را چگونه ادراک میکنند، و تصریح این امر در تعریف عملکرد، سازمان ها را به سنجش ادارک ذینفعان ترغیب می‎کند (Neely 2005).

فهرست برخی ازمطالب:

عملکرد سازمانی

تشریح مفهوم عملكرد

تعریف عملکرد سازمانی

سنجش عملکرد سازمانی

رویکردهای سنجش عملکرد

معیارهایی برای سنجش عملکرد

عملکرد شرکت ها از دیدگاه های مختلف

عملکرد شرکت از دیدگاه بازار مشتری

و... .


مطالب دیگر:
📖پاورپوینت جوايز كيفيت📖پاورپوینت دیسک سخت📖پاورپوینت رهبری وضعی📖پاورپوینت رياضيات پايه و مقدمات آمار📖پاورپوینت ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی (BJT)📖پاورپوینت سمينار درس ريزپردازنده-تراشه PIC📖پاورپوینت ویژه رشته های مهندسی کامپیوتر📖پاورپوینت معرفی سیستم های رمز دنباله ای📖پاورپوینت سخت افزارها📖پاورپوینت پروژه کامپیوتر Fault-Tolerance📖پاورپوینت پروژه مباني Acronice true image📖پاورپوینت مرحله تعريف شش سيگما📖پاورپوینت شي و شي گرايي📖پاورپوینت ضرورت برنامه ريزي استراتژيك📖پاورپوینت سمينار درس ريزپردازنده تراشه PIC📖پاورپوینت تجزيه، تحليل و طراحي سيستم ها آشنايي با فرآيند توليد نرم افزار📖پاورپوینت استفاده کارآمد از کامپیوتر ویندوز XP2📖پاورپوینت ورود و خروج اطلاعات در زبان برنامه‌سازي ++C📖پاورپوینت سيل بندها و گوره ها📖پاورپوینت تغذیه گیاهان زراعی📖پاورپوینت درست کردن مواد گوناگون از سنگ📖پاورپوینت سامانه تولید دسته ای📖پاورپوینت سازمان📖پاورپوینت تاثير ورزش بر افسردگي📖پاورپوینت خواص فیزیکی لایه آب دار و ناحیه آب های ثقلی