خرید(بررسي رابطه بين هوش و استرس در دانشجويان رشته هاي مديريت صنعتي و بازگاني)

بررسي رابطه بين هوش و استرس در دانشجويان رشته هاي مديريت صنعتي و بازگاني|خرید|جی دی|32009513|بررسي رابطه بين هوش و استرس در دانشجويان رشته هاي مديريت صنعتي و بازگاني,تحقیق هوش,مقاله در مورد استرس دانشجویان,تحقیق رابطه هوش و استرس در بین دانشجویان,روشهاي پيش گيري از ايجاد استرس,سازگاري با استرس,موقعيتهاي استرس زاي رواني,رابطه هوش با عم
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع بررسي رابطه بين هوش و استرس در دانشجويان رشته هاي مديريت صنعتي و بازگاني می باشد.دانلود تحقیق در 116 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده.


====================================================
تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
باتشکر مدیریت سایت
=====================================================

قسمتهایی کوتاه از متن:

مقدمه
كلمه استرس از زبان انگليسي گرفته شده است و معادل دقيقي غير از كلمه فشاردر فارسي نداردو آن هم معناي وسيع و طيف گسترده آن را نمي رساند ،‌لذا از همان لغت استرس كه استفاده جهاني پيدا كرده است استفاده مي كنيم. بنا بر گفته تعدادي از دانشمندان، تمام بيماريهاي موجود در انسان ازجهاتي با استرس ارتباط دارند. اين بيماريها تنها شامل امراض رواني يا بيماريهاي روان تني نمي شود، بلكه در برگيرنده تمام امراض جسماني از قبيل سرطان، سل و مانند آن نيز هستند.از سال هااي قبل درآزمايشگاه ها دانشمندان با وارد آوردن استرس بر حيوانات، آنها را مبتلا به انواع امراض جسماني كرده اند. مثلا در سالهاي 1979 دو محقق به نام اسكلار و انيسمان با تحريك عصبي موش هايي كه دچار سرطان بودند به وسيله شك الكتريكي، مشاهده كردند كه در موش هايي كه در معرض تحريك عصبي بودند سرطان به سرعت نشوو نما كرد و مرگ آنها تسريع شد در انسان تحقيقات در زمينه رابطه استرس با بيماريها به ويژه امراض جسمي، اخيرا شروع شده است و لي قبل از اينكه به ذكر نظريات مربوطه در رابطه با هوش و تاثير استرس به آن بپردازيم بايد گفت كه استرس هم مي تواند تاثيرمثبت و هم تاثير منفي بر روي افراد داشته باشد و تفاوت مشخصات بدني و رواني افراد بسيار زياد و وسيع است. به اين صورت كه ممكن است فردي در يادگيري مسائل خيلي مضطرب و دقيق باشد و ديگري اصلا اهميت ندهد كه تمام اينها به روحيه افراد برمي گردد و مي تواند در جهت مثبت يا منفي قدم بردارد. افراد بسيار كم هوش وجود دارند كه حتي قادر به راه رفتن و غذا خوردن و... ديگر نيستند و باز هم دچار استرس مي شوند و برعكس افراد با هوش ديگر كه اصلا استرس ندارند كه تمام اينها به سازمان رواني فرد بستگي دارد حتي اين موارد مي تواند در احساسات و روحيات افراد هم نقش داشته باشد كه تمام اينها مي تواند ربطي به سازمان هوش و فشار استرس بر آدمي باشد. (سعيد – شاملو- 1382)


بيان مسئله
بي ترديد افراد بشر از لحاظ خصوصيات رواني با يكديگر متفاوتند و اين تفاوتها نيز مسلما عللي دارد و اما اين كه اين علل چيست، هر يك چه وظيفه اي را بر عهده دارند و چه اندازه در رفتار افراد تاثير مي كند بسيار غامض و پيچيده است از زمان دوران كودكي اوامل وراثت از جمله هوش و استعداد، رنگ چشم و ... ديگر در فرد پيدا مي شود ولي علائم رواني و فشارهايي مانند استرس و اضطراب و افسردگي مواردي هستند كه به مرور زمان و با مشكلات زندگي و طي كردن آن پيش مي آيد. بعلاوه پيچيدگي موضوع انتقال انسان و مشخصات آن از طريق وراثت نه تنها مربوط به پدر و مادر است بلكه ارتباط نزديكي با نسلهاي قبلي دارد و حتي نوع رفتار و برخورد با يكديگر مي تواند در ايجاد شخصيت افراد تاثير بگذارد. هوش بالا يا پايين مي تواند نشات گرفته از استرس بالا و استرس پايين باشد چه بسا افرادي كه با استرس بالا جهت كسب موفقيت به پله هاي ترقي رسيدند چون هدفشان را در كنار احساس مسئوليت به نحو احسن به سر انجام رسانيده اند.


فهرست مطالب به صورت زیر می باشد:

فصل اول
(كليات تحقيق)
مقدمه:
بيان مسئله :
اهداف تحقيق :
اهمّيّت وضرورت درست تحقيق:
فرضيه تحقيق:
متغيرهاي تحقيق:
واژه هاومفاهيم وتعاريف عمليّاتي
فصل دوّم:پيشينه وادبيات تحقيق
تعريف استرس:
تعريف استرس:
تاريخچه و وضع فعلي استرس:
روشهاي پيش گيري از ايجاد استرس:
هدفهاي كوتاه مدت :
هدفهاي دراز مدت :
هدف نهايي:
سازگاري با استرس:
موقعيتهاي استرس زاي رواني
گامهايي كه در واكنشهاي استرسي وجود دارد
الگوهاي سازشي
واكنشهاي عملي جهت دار
توانشهاي ذهني:
هوش چيست؟
رابطه هوش با سن
آزمونهاي سنجش هوش
گروههاي هوشي در جامعه
رابطه هوش با جنس
رابطه هوش با نژاد
رابطه هوش با عملكرد شغلي
فصل سوم
روش تحقيق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گيري
ابزار اندازه گيري در تحقيق
روش آماري مربوط به فرضيه
روش تحقيق
فصل چهارم
يافته ها وتجزيه و تحليل آنها
مقدمه
يافته ها و تجزيه و تحليل آنها
فصل پنجم
بحث ونتيجه گيري
بحث ونتيجه گيري:
ضمايم
پرسش نامه استرس
پرسش نامه مكعبهاي كهس
منابع ومأخذ


مطالب دیگر:
📒پاورپوینت آلیاژ زاماک📒پاورپوینت عملیات حرارتی آلیاژ cu-Al📒پاورپوینت حركات كششي ماهيچه ها📒پاورپوینت ورزش های ویژه پوکی استخوان📒پاورپوینت سازمان های مجازی (درس مدیریت استراتژیک)📒پاورپوینت مدیریت رفتار، موفقیت و ارتباط📒پاورپوینت کنترل اتوماتيک (درس کنترل خطی )📒پروژه ایمنی در محیط کار📒پروژه اصول کنترل کيفيت جامع📒پروژه مبانی مدیریت مالی📒مقاله نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادي📒پروژه تأثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام📒پاورپوینت بهداشت محیط و سم شناسی📒پاورپوینت نقش مترو در كاهش آلودگی هوا📒طرح توجیهی توليـد مربا، ترشي و خيارشور با ظرفيت 620 تن در سال📒طرح توجیهی آموزشگاه حسـابداري با ظرفيت 1664 دانش‌آموز در سال📒طرح توجیهی آموزشـگاه راننـدگي با ظرفيت پذيرش 1600 هنرآموز در سال📒طرح توجیهی آموزشـگاه علـمي آزاد📒طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه علوم رايانه📒طرح توجیهی بازيافت مواد پلاستيكي، توليد نايلون و چاپ روي آن📒طرح توجیهی توليد بخاري گازسوز📒بررسی طرح های تولیدی📒پروژه مديريت و ارتباطات سازماني📒مقاله هزينه يابي كيفيت در پروژه ها📒مقاله نقش نقطه تجاري در رفع مشكلات صادرات