خرید(آشنایی با واترمارکینگ ، تکنیکهای واترمارکینگ و استگانوگرافی)

آشنایی با واترمارکینگ ، تکنیکهای واترمارکینگ و استگانوگرافی|خرید|جی دی|30019431|آشنایی با واترمارکینگ , تکنیکهای واترمارکینگ و استگانوگرافی
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع آشنایی با واترمارکینگ ، تکنیکهای واترمارکینگ و استگانوگرافی می باشد.

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 36









فصل اول :





واترمارکینگ







پیشگفتار:



کلمه واترمارک یا اثر آب، به 700 سال قبل بر می گردد که در کارخانه های سنتی تولید کاغذ، الیاف نم دار را به وسیله یک مهر سخت تحت فشار قرار می دادند تا نم الیاف بر روی کاغذ بماند. از این روش برای حک مهر کارخانه بر روی کاغذ استفاده می شد. اولین بار در ایتالیا از واترمارکینگ برای مشخص کردن سازنده کاغذ استفاده شد که ارزش قانونی هم داشت. حتی در یک پرونده جنایی از همین کاغذ ها به عنوان مدرک استفاده شد.



اما با آغاز عصر ارتباطات و پیشرفت رایانه ها، واترمارکهای دیجیتال معرفی شد و به طور سریع پیشرفت کرد. به طوری که تا سال 1995 کلا 13 مقاله در مورد واترمارکینگ وجود داشته ولی تا سال 1998 این تعداد به 107 مقاله رسید.



به طور کلی واترمارکینگ به پنهان کردن یک داده ( واترمارک) در داده پوشاننده (پوشش) به منظور اعمال حق مالکیت روی پوشش، گفته می شود. که شباهت زیادی به استگانوگرافی دارد. استگانوگرافی حمل مخفی یک داده در داده دیگر است. در هر دو این روشها از افزونگی موجود در پوشش استفاده می شود. این پوشش می¬تواند صدا، تصویر، عکس و حتی متن باشد. زیرا همانطور که می دانید این پوششها حاوی افزونگی زیادی هستند. البته با استفاده از روش طیف گسترده می توان راز را در نویز موجود در پوشش نیز قرار داد.



از آنجایی که هر دو روش استگانوگرافی و واترمارکینگ یک داده را در داخل داده دیگری مخفی می کنند و بدین طریق یک داده را در داده دیگر حمل می کنند به هم شباهت دارند. اما با توجه به هدف طراحی از یکدیگر متمایز می شوند. هدف از استگانوگرافی مخفی کردن یک داده در پوشش است بطوریکه وجود داده مخفی در پوشش آشکار نشود و هدف آن مقاومت در برابر تغییرات نیست. اما واترمارکینگ با هدف اعمال مالکیت طراحی شده است و هدف آن حمل اطلاعات نه لزوما مخفی در پوشش است بطوریکه در برابر تغییرات روی پوشش مقاوم باشد و در صورت ایجاد تغیییرات روی پوشش اطلاعات مخفی قابل بازیابی باشد. در واترمارکینگ هدف مخفی ماندن وجود واترمارک نیست لذا امکان دارد که وجود واترمارک در پوشش کاملا قابل رویت باشد.



دسته بندی انواع روشهای واترمارکینگ



اگر بخواهیم یک دسته بندی روی روشهای واترمارکینگ انجام دهیم، می توان آنها را به دو دسته کلی واترمارک های آشکار و مخفی دسته بندی کرد، که هر کدام از آنها مزیت های خود را دارند.



در زیر یک نمونه از واترمارکهای آشکار آورده شده است که یک متن (واترمارک) بر روی پوششی از نوع تصویر آورده شده است.





شکل 1 تصویر با واترمارک شفاف





همانطور که از شکل (1) نیز مشخص است حذف واترمارکهای آشکار کاری مشکل است و تاحدی باعث خراب شدن تصویر می شود و از طرفی وجود واترمارک و محتوای واترمارک برای همه مشخص است حتی در جایی که صاحب محصول نخواهد که محتوای واترمارک آشکار باشد. از دیگر انواع واترمارکهای آشکار می توان به واترمارکهای سخت و غیر شفاف اشاره کرد، از جمله لوگو برنامه های تلویزیونی نمونه ای از آنها است. اما واترمارکهای مخفی همانطور که از نام آن نیز مشخص است مخفی هستند و به آسانی نمی توان از وجود آنها آگاه شد. از این نوع واترمارک ها می توان برای تشخیص مالکیت و همچنین تشخیص جامعیت یک تصویر استفاده کرد. در زیر مزایای استفاده از واترمارکینگ مخفی در مقایسه با واترمارکهای آشکار برمی شماریم:



• خراب نکردن صورت ظاهری تصویر



• آسان کردن بررسی مالکیت و جستجو در شبکه: امروزه با گسترش شبکه بررسی آن به منظور یافتن تصاویری که دارای حق مالکیت هستند بیشتر شده است. بدین منظور ماشین های جستجویی نیز طراحی شده اند و شرکتهایی هم مسئولیت بررسی شبکه به منظور پیدا کردن تصاویر داری حق مالکیت را به عهده گرفته اند. که این روش ها معمولا به گونه ای است که می توان با محاسبات کم و دسترسی به حجم کم اطلاعات به وجود یا عدم وجود واترمارک پی برد و نیاز به پردازش تصویر برای بررسی واترمارک نیست.



• نشان دادن مالکیت در مواقع مورد نیاز: گاهی اوقات ما نیاز داریم که مالکیت تصویر فقط زمانی که نیاز داریم آشکار شود نه همیشه. برای برآورده کردن این امر استفاده از واترمارکهای مخفی ضروری به نظر می رسد.



• واترمارک به نام دریافت کننده محصول: در برخی موارد نیز نیاز است که گیرنده محصول از تعلق محصول به خودش آگاه شود ولی نیاز ندارد که این موضوع برای همه مشخص باشد. همچنین این روش به بررسی تخلف خریداران در کپی برداری از محصول نیز کمک می کند.



• عنوان گذاری در یک داده: به عنوان مثالی از این نمونه می توان از قرار دادن نام خواننده و نام آلبوم و بعضی از مشخصات دیگر یک موزیک در فایل های MP3 نام برد که بدون افزایش حجم فایل صوتی مورد نظر انجام می گیرد. به عنوان یکی دیگر از مثال ها می توان از قرار دادن اطلاعات سازنده فیلم در یک DVD نام برد، که به منظور حفظ حق مالکیت انجام می گیرد و از کپی برداری غیر مجاز از یک DVD جلوگیری می کند.





مطالب دیگر:
irrigation- آبیاریکود و زمان مناسب کود دادن- fertilizeپدیده زیان بار جوی- تگرکپدیده زیان بار جوی-گازهای سمیانبارداری محصولات کشاورزی و شرایط آنها برای انبارتوده هوا - AIR MASSEرادار و محصولات آن- radarدیدبانی فنولوژی گیاهانOptical phenomena- پدیده های نورانی اتمسفرآنالیز دستگاهی HPLC GC GC-MSدانلود پک شماره 2 مجموعه ویدئو ترنزیشن های آماده آلفا میکس با بیش از ۲۰۰ ویدئو ترنزیشنپاورپوینت-مفهوم ارائه شفاهي وسخنرانی-42 اسلاید-فرمتpptxتحقیق-اصول و راهکارهای مدیریت بحران-64صفحه-فرمتdocxthermal comfort - بررسی و ارزیابی آسایش اقلیمی با استفاده از نمایه های دمای موثر و THI water flow in soil - جریان آب در خاکCyclones and Anticyclones-چرخندها و واچرخندها-سیکلون ها و آنتی سیکلون هاwater stress - تنش آبی در گیاهانmeteor- پدیده های جوی تحقیق-قابليت اطمينان در شبكه هاي حسگربي سيم-64صفحه-فرمتdocxتحقیق-آسیب های جرایم رایانه ای-79صفحه-فرمتdocxشبنم -Dewلیزر و مسافت سنج لیزری‎پاورپوینت-انواع معماری ارگانیک-52اسلاید-فرمتpptxپاورپوینت دوران کودکی ونوجوانی اختلالات ومشکلات مربوط به آن 101اسلاید-فرمتpptxروت اتوماتیک گوشی سامسونگ j700h